Oyun Başladı!

Sanal Gerçeklik Oyunları Kendi Vücudumuzun Yok Olmasını Sağlayabilir Mi?

Jason Johnson Freelance writer and editor

Hem bir tekno ütopya fantezisi hem de yeni ve harika bir oyun oynama şekli olan sanal gerçeklik, tamamıyla farklı bir yaratım. Günümüzün sanal gerçeklik oyunlarının çoğu, sanal olmayan gerçeklik oyunlarına benziyor: sol ve sağ konsol çubuğuyla ileriye doğru iterek oynanıyor. Ancak bu, her şeyden önce sanal gerçekliğin amacına aykırı.

can-virtual-reality-games-make-our-bodies-disappear_3

 

Mükemmeliyet arayışı

“Düşündüğümüzde aslında VR, bir nevi ideal Holodeck deneyimini yaratma arayışı. Hareketlerimizi, parmaklarımızı izleyecek yeni giriş cihazları isteyeceğiz,” diyor Intel Labs’ten Daniel Pohl. Kendisinin sanal gerçeklik başlıklarından daha net görüntü elde edilmesi için hazırladığı çalışma, geçtiğimiz hafta PAX’ta tanıtıldı.

can-virtual-reality-games-make-our-bodies-disappear_4

 

En iyi sanal hareket kabiliyetini sağlama çalışmaları

Pohl’a göre, inandırıcı görünen ikinci bir bedenin oyuna dahil edilmesi işin kolay kısmı, ancak “çizgi filme benzer evrenler” gibi ara aşamalardan geçilmesi gerekebilir.” Nihayetinde sanal kollarımız, bacaklarımız ve Mickey Mouse ayakkabılarımız, diğer tüm oyun karakterlerinde olduğu gibi binlerce minik üçgen ile şekillendirilecek diye açıklıyor Pohl.

Yeni çokgen vücutlarımızla yürümeyi denediğimiz anda, fiziksel alanın fiziksel alan ve sanal alanın da sanal alan olduğu gerçeğiyle karşı karşıya kalıyor ve bu ikisinin bir araya gelmeyeceğini hissediyoruz.

Bu nedenle, Drew Skillman gibilerin yaptığı çılgın bilim deneyleri büyük önem taşıyor. Skillman’ın şirketi Skillman & Hackett, bir oyuncunun vücudunu taramak için Kinect hareket sensörü kamerası kullanıyor ve taramayı neon renkli sanal yapılar olarak yansıtıyor. Böylece, önünüzde havada duran ve titreyen enerji topuna uzandığınızda, sanal kolunuz da aynısını yapıyor.

can-virtual-reality-games-make-our-bodies-disappear_5

 

“Başka bir yerdeymişsiniz gibi hissediyorsunuz, vücudunuz buna inanıyor. Aşağıya bakmak ve vücudunuzu görmeniz kritik bir nokta,” diyor Skillman’ın ortağı Patrick Hackett. Ancak, “sanal bir silah tutarken gerçek parmağınızı bükerseniz ama sanal parmağınız bükülmezse” ayna kolayca dağılıyor.

Tüm çabalarımıza rağmen, hala biraz bağlantı kopukluğu var. Sanal gerçeklik başlığından gerçekçi bir sanal dünya görebiliyoruz, ama içinde oturduğumuz odayı ve taktığımız başlığı unutmuyoruz.

can-virtual-reality-games-make-our-bodies-disappear_6

 

İki dünyanın birbirine bağlanması

Başka bir sanal gerçeklik geliştirici olan Jamie Kelly, oyuncular arasında “bu duvarın içine saklanacağım” şeklinde yaygın bir tutum olduğunu ve bunun aslında onlardan beklenen şey olmadığını belirtiyor. Yani, sanal karakterleri, oyundaki bir şeyden kaçmak için bir duvardan yukarı koşarken, aslında oyunu oynayan kişiler gerçek dünyada bir duvar olduğunu hissetmeyecekleri için hareket edecek ya da hareket etmeye çalışacak.

Kelly, oyuncuların kablosuz sanal gerçeklik başlıkları ve bazen de özel giysiler giydikleri; köpek balıklarıyla dolu sularda yüzdükleri, zombilerle dolu lanetli bir evde koşuşturdukları, çok oyunculu bir birinci şahıs vuruş oyununda ya da Harry Potter gibi sihirli değneklerin olduğu fantezi dünyalarında yaşadıkları büyük ve boş odaları olan VRcade‘in geliştirilmesinde görev almış ve şu anda burayı yönetiyor.

“Siz duvarın içine koşmuş olabilirsiniz ama karakterinizi orada bıraktınız.”

Sanal gerçeklikte gelişmeler yaşanırken, bu sanal duvarları biraz daha sertleştirmenin bir yolunun bulunması gerekecek.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku