Oyun Başladı!

Oyunlar Yüksek Çözünürlüğün Ötesine Geçtiğinde

Jason Johnson Freelance writer and editor

HD televizyonunuza epey bir para sayıp duvarınıza monte ettiğiniz o tarihi günü hatırlıyor musunuz? Tabi ki hatırlıyorsunuz. Odadaki herkes, küçük çocuklar bile, hatta köpeğiniz bile şaşkına dönmüş bir şekilde aynı şeyi düşünüyordu: “Bu görüntüler gerçek mi?” Görüntülerin bundan daha iyi olmasının imkanı yoktu.

Görkemli, göz kamaştırıcı 12K oyun sistemi, hepimizin yanıldığını gösterdi.

Şu andan itibaren 12K oyun deneyimi, göz alıcı oyunların en değerlisi; adeta Kutsal Kase’si. 12K teknolojisinin ne kadar etkileyici olabileceğini algılamak için öncelikle 4K teknolojisini anlamanız gerekir. 4K teknolojisi, birçok kahinin ‘gün gelecek pazar bu ekranlarla dolacak ve HDTV’ler geride kalacak’ dediği, ultra ayrıntılı monitörlere gücünü veren teknolojinin ta kendisi.

Yakında yaygın olarak kullanılacak olan bu 4K monitörler, eski HD ekranlardan dört kat daha fazla kristal berraklığı sunacak ve gözlerimizin algıladığı ayrıntı düzeyine daha da yaklaşacak.

4K Kurulumu

Az sayıda 12K kurulumundan biri, yani üç 4K monitör, uzun bir masaya yan yana dizilerek Nicholas Gniech tarafından geliştirildi ve 2014 Intel Geliştiriciler Forumu’nda tanıtıldı.

Monitörlerden oluşan duvar, önünde güvenlik görevlilerinin uyuklayacağı bir cihaz gibi görünüyor; farkı ise video oyunları oynatması. Yani, düşündüğünüz güvenlik görevlileri çok iyi zaman geçirebilir.

Gniech Forum’da “Henüz hiçbir oyun 12K teknolojisini tam olarak desteklemiyor”, diye konuştu ve tam o sırada oyun çöktü. Yine de oyunları en güzel haliyle sunmak için yürütülen bu ‘kendin yap’ girişiminde takdir edilecek bir yan var.

Geliştiriciler 4K çözünürlükte oynama seçeneğini eklemeye başladılarsa da uzun bir süre sözünü ettiğimiz nefes kesici avantajları gerçek anlamda sunamayacaklar. Yalnızca piyasadaki en güçlü bilgisayarlar böyle bir özelliği destekleyebileceği için açıkçası yöntem ve varlıklara yapılacak yatırımlara değmez.

“4K oyun deneyimi sunmak için çok yüksek grafik gücüne ihtiyacınız var,” diye açıklıyor ve devasa bir makineyi gösteriyor. “Bununla birazcık da olsa gelecekteyiz diyebiliriz.”

Oyunlar hala teknolojiyi yakalamaya çalışıyor

Ne kadar gelişmiş olursa olsun, günümüz teknolojisi 12K oyun deneyimini desteklemiyor. Her şeyi ekrana doğru bir şekilde aktarmak, biraz simya biraz da şans gerektiriyor. Crysis 3 gibi oyunlarda görseller, oldukça sıra dışı ve kaçırılmayacak güzellikte; ama zaman zaman bunun da ayarı kaçmış gibi görünüyor. Normalde ekran dışında olan, yanımızda duran bir oyuncu, ormanın içinden hiçbir şeyi vurmadan geçebiliyor.

Ekranın bazı kısımları uzatılmış ve bulanık görünüyor. Uzaktaki yeşil alanların bazı kısımları puslu. Ekranın başka bir yeri ise çok canlı ve net görünüyor.

“Oyunlar, bundan çok daha iyi görünebilir; ancak şu anda günümüzün ekranlarına göre optimize edildiler,” diye kabul ediyor Gniech.

“Bazı oyunlar, ince ayarlarla 12K teknolojisinde çoklu ekranı ‘destekliyor’, ancak bu özellik düşünülerek geliştirilmiş bir oyun bilmiyorum,” diyor. “Oyun almaya ve test etmeye devam etmek zorundayız. Crysis 3, teknik olarak, Assassin’s Creed 4 gibi 12K teknolojisini destekliyor, ancak HUD (baş üstü göstergesi) doğru ölçeklenmediği için 12K teknolojisi düşünülerek geliştirilmediği açık.”

Nasıl mümkün oluyor?

“Bu, 4 PCIE şeritlerini gerçek anlamda destekleyerek 4 grafik kartının kullanılmasına olanak tanıyan Intel Extreme Edition işlemci ile mümkün,” diyor.

“4 kart kullanılamasaydı, bu asla mümkün olmazdı.”

En üstün güzellik arayışıyla yola çıktığımızda, bir zamanlar güzel olduğunu düşündüklerimiz artık çirkin gelmeye başladı.

Sonra plajın kenarında kayalıklara geliyor. Büyüleyiciler, kaya gibi sert ve güçlü bir duruşa övgüler adeta… Yarıkları içinde yarıklar var.

Bu manzaranın bir fotoğrafını eklemek eklemek isterdim; ama farkını anlayabilmek için 4K monitöre ihtiyacınız olacaktı.

Yakında çözünürlüğün ne kadar yüksek olabileceğini anlayacağız.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku