Oyun Başladı!

Minecraft’ın Sonu Var Mı?

Jason Johnson Freelance writer and editor

YouTube kanalı sahibi Kurt J. Mac, bu aralar çok zor bir görev üzerinde çalışıyor. Minecraft’ın sonuna erişmeye çabalıyor.

Netleştirmek gerekirse, büyük bir ejderha ile savaşıp oyunu kazandığınız son seviye olan “Son” ekrana ulaşmaya çalışmıyor. Bu birçok defa yapıldı zaten.

Mac’in yapmaya ant içtiği şey ise Minecraft’ın “dünyanın sınırı” ya da “dünyanın ucu” olarak bilinen, önceden “Uzak Ülkeler” (Far Lands) olarak adlandırılan kübik vahşi dünyasına, o tuhaf ve metafizik yerin en uzak köşelerine gitmek.

Bu yerler, bazı açılardan kara deliğin merkezinden ya da Güney Dakota’nın Deadwood şehrinin kanunsuz sınırlarından farklı değil. Bunlar, dünyanın geri kalanına hakim olan kuralların işlemediği yerler.

Yüzyılın en önemli ve en başarılı oyunu sayılabilecek Minecraft’ın ucu bucağı yok. Gerçek dünyada aynı yönde yeterince yürüdükten sonra sonunda aynı noktaya geri gelirsiniz, ancak Minecraft sonsuza kadar sürmek üzere programlanmış.

En azından başlangıçta plan buydu.

Ancak, üzerinde kurulduğu sistem, sonsuzluğun taleplerini karşılamada sorunlarla karşılaştı. Başlangıç noktanızdan yeterince uzağa giderseniz, kaynak kodu nihayetinde hatalı çalışıyor ve oyun düzgün ilerlemiyor.

where-does-minecraft-end_2

Oyunun tasarımcısı Markus Persson, diğer adıyla Notch, “ne kadar ilerlerseniz oyundaki hatalar o kadar artıyor,” diyor Tumblr’daki gönderisinde.

Bu gizemli dünya, dijital yolculuğa çıkan bir gezi meraklısının ilgisini çekmeyi başardı.

Minecraft’ın en uzak yerine yürümek istemenin nedeni hem ilginç hem de çok basit. Mesafenin absürtlüğü.

Mac, şimdiye kadar üç buçuk yılı aşkın süredir yürüyor ve haftada ortalama bir saat on beş dakika daha yürümeye devam ederse, tahmini varış tarihi 2036 yılına denk geliyor.

Bu sırada ucu bucağı olmayan sıradağlardan, devasa okyanuslardan, ormanlardan ve göllerden geçecek.

Minecraft’ın keçileri de içeren doğal manzarasının bir çekiciliği var, ancak bu eşi görülmemiş sanal turizm, yalnızca keşfetmiş olmak için yapılan bir keşif gezisinden çok daha fazlası. Bu, dolaylı bir yoldan teknolojinin kendisini incelemek üzere yapılan bir gezi.

where-does-minecraft-end_3

MIT’te dijital medya çalışmaları yürüten ve Racing the Beam: The Atari Video Computer System kitabının iki yazarından biri olan doçent doktor Nick Montfort’a göre, Mac gibi oyuncular, “bir oyunun tesadüfi mimarisini ve tabi ki oyunun üzerine kurulu olduğu platformu keşfediyor.”

Oyunlarda bu tür keşif yolculukları yapılması yeni bir şey değil.

70’lerin sonlarında Zork gibi metin macera oyunlarından modern sanal gerçeklikle yapılan bisiklet turlarına kadar, keşfetme işi ortamın ana ilkelerinden biri. Ancak oyuncular, Mac’in yaptığı gibi alışılmış yolun dışına çıktığında ve geliştiricinin hiç düşünmediği şeyleri keşfettiğinde, donanım ve yazılım hakkında temel gerçekleri ortaya çıkarıyorlar.

“Küçük teknik sorunlar, genellikle oyunun üzerine kurulu olduğu platforma ilişkin ya da bu platformun temelinde yatan bir şeyleri ortaya çıkarıyor,” diyor Montfort.

“Örneğin dokuda oluşan bir sorun, üç boyutlu dünyanın nasıl sağlandığını gösteriyor. Her sorun çok ilgi çekici olmuyor, ama bazıları gerçekten etkileyici sonuçlar doğuruyor.”

where-does-minecraft-end_4

Minecraft’ın uzak köşesi, doğrudan büyüleyici kategorisinde yer alıyor.

Uzak Ülkeler, sürekli değişim halinde, beta sürümünden bu yana oyunun her sürümünde değişiyorlar ve buralar hakkında kesin bir şey söylemek çok zor. Genel anlamda ise siz oraya ulaşamadan çok önce, oyunun fiziksel yapısıyla birlikte işler kontrolden çıkıyor. Oyunca dağların etekleri, sürrealist ressam Giorgio de Chirico tarafından yeniden yaratılmış gibi çarpık şekiller alıyor.

Önceden oyuncuların buralara girmesini önlemek için görünmez bir duvar vardı, ancak daha sonra bu duvar yıkıldı. Duvarın ötesinde, buz kütleleriyle kuzey kutbu okyanuslarına benzeyen ve ilerledikçe seyrelen gizemli bir boşluk buluyoruz.

Mac dünyanın sonunun başlangıç koordinatlarına vardığında, yaklaşık 13 bin kilometre yol kat etmiş olacak ve yaptığı bu seyahat onu oyunun çeşitli canlı topluluklarının oluşturduğu sayısız ortama götürecek.

Birkaç kez yolunu kaybetti ama planlandığı gibi devam ederse, yolculuğunu tamamladığında kırk yedi yaşında olacak. Yolculuk boyunca ona oyunda evcilleştirdiği kurt arkadaşı Wolfie eşlik ediyor. Bir keresinde teknik bir sorun nedeniyle Wolfie ile yolları ayrıldı, ama daha sonra başka bir teknik hata sayesinde mucizevi bir şekilde tekrar bir araya geldiler.

Tıpkı yolculuğun kendisinde olduğu gibi, teknik sorunlar da şans getirebiliyor ya da çok kötü sonuçlar doğurabiliyor. Mac, uzun yıllar sonra hedefine ulaştığında, oyun zaten gerilemeye başlayacak ve iş bataklıkta yürümeye benzeyecek.

Mac, dalgaların kıyıya vurduğu gibi sonsuzluğun da bilgisayar mimarisinin sınırlarını zorladığı o vaat edilen topraklara ulaşmadan önce, oyunun çökme ihtimali yüksek.

Ama belki de başarır.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku