Oyun Başladı!

Minecraft Modifikasyonları Yaratıcılığın Kapılarını Açıyor

Kathryn Madden iQ Contributor and Killscreen editor

Yeni araçlar ve Minecraft modifikasyonları, oyunlardaki maker akımının gerçek ve sanal dünya arasındaki çizgiyi belirsiz hale getirmesine olanak tanıyor.

20 milyonu aşkın insan, hayal gücünü kullanarak Minecraft’ta sonsuz sanal dünyalar yaratıyor. Ancak birçok oyundan farklı olarak, Minecraft’ın genişleme sınırlarını zorlayanlar geliştiricilerden ziyade oyuncular oluyor.

Tac Mahal‘den Danimarka‘ya her şeyin sanal versiyonlarını, gerçek hayatta var olan ancak Minecraft dünyasında da paylaşılabilen ve modifiye edilebilen nesnelerin replikalarını inşa ediyorlar.

Minecraft_DecoCraft_Razz_8_no-credit-e1465597744982-uk

“Minecraft topluluğu, dünyanın her yerinden kod yazarlarını, sanatçıları, müzisyenleri ve içerik oluşturucuları bir araya getiriyor,” diyor dekoratif blok modelleriyle tanınan modifikasyon ustası Razz.

Razz’in belirttiğine göre, birçok oyuncu Minecraft modifikasyonlarını oyunun asıl amacının ötesinde yeniden şekillendirmek üzere kullanıyor. Bu Minecraft oyuncuları oyunu oynamakla kalmıyor, sanal ve zenginleştirilmiş gerçeklik eğlencesinin geleceğini de şekillendiriyor.

Minecraft_DecoCraft_Razz_3_no-credit-e1465597780971-uk

Minecraft Sanal Gerçeklikle Buluşuyor

Minecraft modifikasyon topluluğu, yıllar önce sanal gerçeklik (VR) misyoneri, orijinal Doom oyununun ünlü geliştiricisi ve Oculus’un Teknolojiden Sorumlu Başkanı olan John Carmack’in ilgisini çekmeyi başarmıştı. Bu yılın başlarında gerçekleşen Oculus geliştirici konferansında Minecraft’ı “VR için yapılabilecek en önemli uygulama” olarak tanımlayan Carmack,

Minecraft’ın “çoklu sanal evren” veya insanları bir araya gelmeye ve fiziksel olarak yan yana olmaya davet eden 3 boyutlu bir sanal ortam yaratma potansiyeline sahip olduğunu vurguladı. Sonsuz dünyaları ve sunucularla kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler arasındaki bağlantıları nedeniyle, Minecraft’ın yaratılan sanal ürünlerle fiziksel mekan arasında köprü kurduğunu düşünüyor.

Microsoft, zenginleştirilmiş gerçeklik başlığı Hololens ile Minecraft’a hayat vermek üzere çalışıyor. Şirket, kısa süre önce düzenlenen E3 etkinliğinde hem Minecraft oyuncuları hem de teknoloji habercileri arasında yeni olanaklarıyla çok konuşulan bir tanıtım yaptı.

Henüz prototip aşamasında olsa da Microsoft’un kurumsal başkan yardımcısı Kudo Tsunoda, The Guardian‘a Hololens’in dijital dünya modifikasyoncuları ve yaratıcıları için inanılmaz bir araç olduğunu söyledi.

“Birçoğumuz üç boyutlu içerik oluşturmanın doğasını bilmiyoruz ve bunu 2 boyutlu ekranlarda yapmak çok karmaşık olabiliyor,” diyor.

Zenginleştirilmiş gerçeklik, kullanıcılar tarafından daha sezgisel içerikler oluşturulmasına olanak tanıyabilir.

“Oynadıkları oyunlara katkıda bulunan ve bunları kişiselleştiren daha çok topluluk göreceğimizi ve bunun harika olacağını düşünüyorum,” diyor.

Karışık Medya Modifikasyonu

Karışık gerçeklik yaklaşımı Minecraft oyuncularına o kadar uyuyor ki, littleBits olarak bilinen gerçek yaşam elektronik yapı taşları artık oyunda donanım modifikasyonu ile yazılım modifikasyonunu bir araya getirmek için kullanılıyor.

Modifikasyoncular, bitCraft ile bir gerçeklikten diğerine kusursuz geçiş yapabilen nesneler icat etmek için littleBits’in donanımını, Minecraft’ın elektrik akımı gibi hareket eden yapı taşı “redstone” ile birlikte kullanabilirler.

“Böylece yarattıkları şeylere gerçek dünyada varlık kazandırabilirler,” diyor bitCraft’ın geliştiricisi Stan Okrasinski.

“Gerçek dünyayla bağlantı söz konusu olduğunda Minecraft’ı farklı bir şekilde ele alıyorsunuz. En temel düzeyde, insana sihir gibi geliyor.”

Minecraft_DecoCraft_Razz_9_no-credit-e1465597853975-uk

bitCraft modifikasyoncusu ve eğitimci Liza Stark, bu karışık gerçekliğin Minecraft için bir öğretim aracı olarak ufkumuzu nasıl genişletebileceğini açıklıyor.

“Bu, yeni problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gerektiren tamamıyla yeni bir oyun deneyimi,” diyor.

“Gerçek yaşamda ve dijital ortamda geliştirme yaptığınız için bunların etkileşimleri arasında denge kurmanız gerekiyor.”

Minecraft-Gear-VR-edition_3_no-credit-e1465597891811-uk

Modifikasyoncular şu ana kadar bitCraft’ı kullanarak, alarm tetikleyen gizli davetsiz misafir uyarılarını, Shakespeare’in Romeo ve Juliet oyununun canlandırıldığı bir performansta doğru atmosferi oluşturmak için ışık düzeyi ayarlanabilir ampul anahtarını ve koca bir akıllı Minecraft evini yaratmayı başardılar.

Yeni teknolojilerden biri olan VoidAlpha‘nın Block Maker’ı 3 boyutlu gerçek nesneleri taramak ve Minecraft’ın sanal dünyasına aktarmak için Intel’in RealSense kamerasını kullanıyor.

Nesneyi kameranın önünde elinizle veya bir döner platformda döndürerek nesnenin dijital bir versiyonunu oluşturabilir ve Minecraft’ın voksel dünyasına hazır hale getirebilirsiniz.

Minecraft_DecoCraft_Razz_2_no-credit-e1465597964925-uk

VoidAlpha’nın genel müdürü Mark Day, Block Maker’ı fiziksel figürlerin ve nesnelerin oyuncuyu oyun dünyasına “ışınlamak” için kullanılabileceği ‘hayat bulan oyuncaklar’ trendinin yeni bir versiyonu olarak görüyor.

“Gerçek dünyada çok yakından tanıdığınız bir şey, bir anda sanal dünyanızın bir parçası haline gelebiliyor,” diyor Day.

“Bu, hayat bulan oyuncaklar trendinin tam tersi. Yaşamdan oyuncağa geçiş de denilebilir.”

Activision’ın Skylanders, Disney Infinity ve Nintendo’nun Amiibos gibi hayat bulan oyuncak oyunlarından farklı olarak, Block Maker çocukların en sevdikleri oyuncak ayılarını, hatta hamsterlarını sanal dünyaya taşımalarına olanak tanıyor.

Minecraft_DecoCraft_Razz_1_no-credit-e1465598003652-uk

“İnsanlar inanılmaz dünyalar yaratmak için saatlerini harcıyor, ancak yalnızca ellerinde bulunan şeyleri yaratabiliyorlar,” diyor Intel’den RealSense Pazarlamacısı Eric Mansion.

“Gerçek dünyadan nesneleri, büyüleyici Minecraft ürünlerine taşıma fikrinin çok çekici gelmesi anlaşılabilir bir durum.”

Henüz piyasaya çıkmamış olsa da, birçok modifikasyoncu Block Maker’ın Minecraft’ta nesne oluşturma süresini önemli ölçüde kısaltmasını umuyor. Razz, bu özellikler sayesinde model tasarımcılarının ve modifikasyoncuların işlerini birkaç saat kısaltabileceğini belirtiyor.

Minecraft_DecoCraft_Razz_7_no-credit-e1465598037870-uk

Minecraft Hololens’in üç boyutlu alan yaratmayı kolaylaştırması gibi, Block Maker da her düzeyde modifikasyon becerisine sahip potansiyel Minecraft oluşturucuları için engelleri kolaylaştırmak üzere tasarlanmış.

“Dokuz yaşındaki bir çocuğun bile kullanabileceği bir şey olmasını istedim,” diyor Day. “Bu, onların Minecraft maceralarına kişisel nesneler eklemelerinin bir yolunu sunuyor.”

bitCraft modifikasyoncusu Brendon Trombley gibiler ise, Block Maker’ın kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerde gerçeklik ve sanallık arasındaki çizgiyi daha da belirsiz hale getireceğine inanıyor.

“Block Maker kullanarak bir nesneyi Minecraft’a taradığınızı, bunu bir 3D baskı makinesine bağladığınızı ve ardından o nesneyi gerçek yaşamda ve bu kez Mindcraft etkisiyle bastığınızı hayal edin!” diyor.

Yine de oyuncuları görünürde gerçekçi bir sanal dünyaya sokmak ve ayaklarının yere basmasını sağlamak konusunda Minecraft’ın biraz yardıma ihtiyacı var.

“İstediğiniz oyuncuya sorun, oyunda yaşadıkları deneyimlerinin oyunu bilmeyen kişiler tarafından anlaşılamayacak kadar gerçekçi olduğunu söyleyeceklerdir,” diyor Trombley.

Tüm Minecraft görüntüleri modifikasyoncu Razz’in çalışmalarıdır.

Intel’den oyunlar hakkında daha fazla kaynağı buradan bulabilirsiniz

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Eğlence Oyun

Sonra Bunu Oku

Oyun Başladı!

Minecraft Modifikasyonları Yaratıcılığın Kapılarını Açıyor

Yeni araçlar ve Minecraft modifikasyonları, oyunlardaki maker akımının gerçek ve sanal dünya arasındaki çizgiyi belirsiz hale getirmesine olanak tanıyor.

20 milyonu aşkın insan, hayal gücünü kullanarak Minecraft’ta sonsuz sanal dünyalar yaratıyor. Ancak birçok oyundan farklı olarak, Minecraft’ın genişleme sınırlarını zorlayanlar geliştiricilerden ziyade oyuncular oluyor.

Tac Mahal‘den Danimarka‘ya her şeyin sanal versiyonlarını, gerçek hayatta var olan ancak Minecraft dünyasında da paylaşılabilen ve modifiye edilebilen nesnelerin replikalarını inşa ediyorlar.

Minecraft_DecoCraft_Razz_8_no-credit-e1465597744982-uk

“Minecraft topluluğu, dünyanın her yerinden kod yazarlarını, sanatçıları, müzisyenleri ve içerik oluşturucuları bir araya getiriyor,” diyor dekoratif blok modelleriyle tanınan modifikasyon ustası Razz.

Razz’in belirttiğine göre, birçok oyuncu Minecraft modifikasyonlarını oyunun asıl amacının ötesinde yeniden şekillendirmek üzere kullanıyor. Bu Minecraft oyuncuları oyunu oynamakla kalmıyor, sanal ve zenginleştirilmiş gerçeklik eğlencesinin geleceğini de şekillendiriyor.

Minecraft_DecoCraft_Razz_3_no-credit-e1465597780971-uk

Minecraft Sanal Gerçeklikle Buluşuyor

Minecraft modifikasyon topluluğu, yıllar önce sanal gerçeklik (VR) misyoneri, orijinal Doom oyununun ünlü geliştiricisi ve Oculus’un Teknolojiden Sorumlu Başkanı olan John Carmack’in ilgisini çekmeyi başarmıştı. Bu yılın başlarında gerçekleşen Oculus geliştirici konferansında Minecraft’ı “VR için yapılabilecek en önemli uygulama” olarak tanımlayan Carmack,

Minecraft’ın “çoklu sanal evren” veya insanları bir araya gelmeye ve fiziksel olarak yan yana olmaya davet eden 3 boyutlu bir sanal ortam yaratma potansiyeline sahip olduğunu vurguladı. Sonsuz dünyaları ve sunucularla kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler arasındaki bağlantıları nedeniyle, Minecraft’ın yaratılan sanal ürünlerle fiziksel mekan arasında köprü kurduğunu düşünüyor.

Microsoft, zenginleştirilmiş gerçeklik başlığı Hololens ile Minecraft’a hayat vermek üzere çalışıyor. Şirket, kısa süre önce düzenlenen E3 etkinliğinde hem Minecraft oyuncuları hem de teknoloji habercileri arasında yeni olanaklarıyla çok konuşulan bir tanıtım yaptı.

Henüz prototip aşamasında olsa da Microsoft’un kurumsal başkan yardımcısı Kudo Tsunoda, The Guardian‘a Hololens’in dijital dünya modifikasyoncuları ve yaratıcıları için inanılmaz bir araç olduğunu söyledi.

“Birçoğumuz üç boyutlu içerik oluşturmanın doğasını bilmiyoruz ve bunu 2 boyutlu ekranlarda yapmak çok karmaşık olabiliyor,” diyor.

Zenginleştirilmiş gerçeklik, kullanıcılar tarafından daha sezgisel içerikler oluşturulmasına olanak tanıyabilir.

“Oynadıkları oyunlara katkıda bulunan ve bunları kişiselleştiren daha çok topluluk göreceğimizi ve bunun harika olacağını düşünüyorum,” diyor.

Karışık Medya Modifikasyonu

Karışık gerçeklik yaklaşımı Minecraft oyuncularına o kadar uyuyor ki, littleBits olarak bilinen gerçek yaşam elektronik yapı taşları artık oyunda donanım modifikasyonu ile yazılım modifikasyonunu bir araya getirmek için kullanılıyor.

Modifikasyoncular, bitCraft ile bir gerçeklikten diğerine kusursuz geçiş yapabilen nesneler icat etmek için littleBits’in donanımını, Minecraft’ın elektrik akımı gibi hareket eden yapı taşı “redstone” ile birlikte kullanabilirler.

“Böylece yarattıkları şeylere gerçek dünyada varlık kazandırabilirler,” diyor bitCraft’ın geliştiricisi Stan Okrasinski.

“Gerçek dünyayla bağlantı söz konusu olduğunda Minecraft’ı farklı bir şekilde ele alıyorsunuz. En temel düzeyde, insana sihir gibi geliyor.”

Minecraft_DecoCraft_Razz_9_no-credit-e1465597853975-uk

bitCraft modifikasyoncusu ve eğitimci Liza Stark, bu karışık gerçekliğin Minecraft için bir öğretim aracı olarak ufkumuzu nasıl genişletebileceğini açıklıyor.

“Bu, yeni problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gerektiren tamamıyla yeni bir oyun deneyimi,” diyor.

“Gerçek yaşamda ve dijital ortamda geliştirme yaptığınız için bunların etkileşimleri arasında denge kurmanız gerekiyor.”

Minecraft-Gear-VR-edition_3_no-credit-e1465597891811-uk

Modifikasyoncular şu ana kadar bitCraft’ı kullanarak, alarm tetikleyen gizli davetsiz misafir uyarılarını, Shakespeare’in Romeo ve Juliet oyununun canlandırıldığı bir performansta doğru atmosferi oluşturmak için ışık düzeyi ayarlanabilir ampul anahtarını ve koca bir akıllı Minecraft evini yaratmayı başardılar.

Yeni teknolojilerden biri olan VoidAlpha‘nın Block Maker’ı 3 boyutlu gerçek nesneleri taramak ve Minecraft’ın sanal dünyasına aktarmak için Intel’in RealSense kamerasını kullanıyor.

Nesneyi kameranın önünde elinizle veya bir döner platformda döndürerek nesnenin dijital bir versiyonunu oluşturabilir ve Minecraft’ın voksel dünyasına hazır hale getirebilirsiniz.

Minecraft_DecoCraft_Razz_2_no-credit-e1465597964925-uk

VoidAlpha’nın genel müdürü Mark Day, Block Maker’ı fiziksel figürlerin ve nesnelerin oyuncuyu oyun dünyasına “ışınlamak” için kullanılabileceği ‘hayat bulan oyuncaklar’ trendinin yeni bir versiyonu olarak görüyor.

“Gerçek dünyada çok yakından tanıdığınız bir şey, bir anda sanal dünyanızın bir parçası haline gelebiliyor,” diyor Day.

“Bu, hayat bulan oyuncaklar trendinin tam tersi. Yaşamdan oyuncağa geçiş de denilebilir.”

Activision’ın Skylanders, Disney Infinity ve Nintendo’nun Amiibos gibi hayat bulan oyuncak oyunlarından farklı olarak, Block Maker çocukların en sevdikleri oyuncak ayılarını, hatta hamsterlarını sanal dünyaya taşımalarına olanak tanıyor.

Minecraft_DecoCraft_Razz_1_no-credit-e1465598003652-uk

“İnsanlar inanılmaz dünyalar yaratmak için saatlerini harcıyor, ancak yalnızca ellerinde bulunan şeyleri yaratabiliyorlar,” diyor Intel’den RealSense Pazarlamacısı Eric Mansion.

“Gerçek dünyadan nesneleri, büyüleyici Minecraft ürünlerine taşıma fikrinin çok çekici gelmesi anlaşılabilir bir durum.”

Henüz piyasaya çıkmamış olsa da, birçok modifikasyoncu Block Maker’ın Minecraft’ta nesne oluşturma süresini önemli ölçüde kısaltmasını umuyor. Razz, bu özellikler sayesinde model tasarımcılarının ve modifikasyoncuların işlerini birkaç saat kısaltabileceğini belirtiyor.

Minecraft_DecoCraft_Razz_7_no-credit-e1465598037870-uk

Minecraft Hololens’in üç boyutlu alan yaratmayı kolaylaştırması gibi, Block Maker da her düzeyde modifikasyon becerisine sahip potansiyel Minecraft oluşturucuları için engelleri kolaylaştırmak üzere tasarlanmış.

“Dokuz yaşındaki bir çocuğun bile kullanabileceği bir şey olmasını istedim,” diyor Day. “Bu, onların Minecraft maceralarına kişisel nesneler eklemelerinin bir yolunu sunuyor.”

bitCraft modifikasyoncusu Brendon Trombley gibiler ise, Block Maker’ın kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerde gerçeklik ve sanallık arasındaki çizgiyi daha da belirsiz hale getireceğine inanıyor.

“Block Maker kullanarak bir nesneyi Minecraft’a taradığınızı, bunu bir 3D baskı makinesine bağladığınızı ve ardından o nesneyi gerçek yaşamda ve bu kez Mindcraft etkisiyle bastığınızı hayal edin!” diyor.

Yine de oyuncuları görünürde gerçekçi bir sanal dünyaya sokmak ve ayaklarının yere basmasını sağlamak konusunda Minecraft’ın biraz yardıma ihtiyacı var.

“İstediğiniz oyuncuya sorun, oyunda yaşadıkları deneyimlerinin oyunu bilmeyen kişiler tarafından anlaşılamayacak kadar gerçekçi olduğunu söyleyeceklerdir,” diyor Trombley.

Tüm Minecraft görüntüleri modifikasyoncu Razz’in çalışmalarıdır.

The post Minecraft Modifikasyonları Yaratıcılığın Kapılarını Açıyor appeared first on iQ by Intel.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Sonra Bunu Oku