Oyun Başladı!

Küçük Indie oyunlar inanılmaz büyük riskler alıyor

 

Video oyunlarının çoğunda belirli yerleşik mecaz kavramlar kullanılıyor. Çoğunda, bir dizi seviye ve öldürülmesi gereken düşmanlar, büyük canavarlar var. Güçlü kaslı erkekler veya zayıf ve seksi kadınların rol aldığı oyunlarda, çözülmesi gereken çeşitli bulmacalar bulunuyor.

Geleneksel video oyunlarında, eğlence ve yarışma genelde temanın, duyguların ve hikayenin önüne geçiyor.

Indie oyunlar, sınırları zorlarken beklentilere de meydan okuyor

Ancak thatgamecompany şirketinin antik bir dünyayı tek başına keşfetmenizi, kentsel ve doğal ortamlarda rüzgarla sürüklenmenizi sağlayan, şiirsel, acı-tatlı oyunları Journey ve Flower‘ın başarılarından cesaret alan Indie oyun geliştiriciler, video oyunlarından beklentilerimizin giderek daha da üzerine çıkıyor.

Özellikle bu yıl, yalnızca birkaç kişiden oluşan ekiplerin elinden çıkmış, kişisel deneyimlerden evrensel öğeler çıkaran, oyun dünyasının yerleşik mecaz kavramlarının ötesine geçebilen ve bu anlamda sınırları zorlayan birçok oyun görüyoruz. Bu oyunlara örnek verelim…

Beyond Eyes, kaybetme üzerine bir oyun

Örneğin kaybetme konusunu işleyen Beyond Eyes oyununu, 10 yaşında kör bir kız olan Rae’nin gözlerinden görüyoruz.

Rae, kedisini kaybediyor ve oyuncunun sanal olarak Rae’nin yerine geçmesi, her sesle birlikte şekilleri ve renkleri dolduran siyah bir tuvalde bir bilinmeze adım atması gerekiyor.

Rae, rehber olmadan ve görmeden kedisini arıyor; duyma, koklama ve dokunma duyularından bunların ne olduğunu anlamaya çalışıyor ve bu süreçte yeni şeyleri keşfetmeyi öğreniyor. Bilinmeyen bir dünyada maceraya çıkıyor.

Sunset, ilişkileri konu alan bir oyun

Bir de sizi her gün bir saat zengin bir adamın tavan arasındaki dairesini temizleyen alçakgönüllü bir temizlikçi rolüne sokan Sunset oyunu var. Siz evde temizlik yaparken binanın dışında kanlı bir devrim yaşanıyor.

Bu oyunun gerçek bir zorluğu veya hedefleri yok. Yapmanız gerekenler listesini her gün görmezlikten gelebilirsiniz. Bu içerikte, temizlikçilik işinin sınırlarında hiç görüşmediğiniz ve devrimle bağlantısı olduğunu öğrendiğiniz bir adamla incelikli ve karmaşık bir ilişki kurmanız bekleniyor.

Dairenin pencerelerinden tanık olduğunuz tüm o silah sesleri, jetler ve küllerin yanında, hem içeride hem de dışarıda ilişkilerin nasıl değiştiğini anlamanızın tek yolu, etrafınızdaki sıradanlık içindeki değişiklikleri fark etmek.

Beginner’s Guide, Indie oyunlar hakkında bir Indie oyun

Yeni çıkan bu oyun, oyun mecazlarını daha direkt bir şekilde sorguluyor. Beginner’s Guide, introspektif bakış açısıyla hazırlanmış, oyun geliştirme konulu bir oyun. Davey Wreden’in amatör bir geliştiriciden profesyonel bir oyun geliştiriciye dönüşme yolculuğunun yarı otobiyografik bir anlatımı. Hayal ürünü bir oyun geliştiricinin bitmeyen prototipleri, haritaları, düzeltmeleri ve deneysel oyunları anlatılıyor.

Bu kurgusal geliştiricinin portföyü üzerinden kelimenin tam anlamıyla oyuncuya ders veriliyor ve bu süreçte geleneksel “oyun” deneyimi hakkında çok az bilgi verilirken, oyun yazarı, hedef kitlesi, Wreden’ın kendisi, oyunlar ve oyuncular arasındaki ilişki hakkında birçok soru soruyor.

No Man’s Sky, merak duygusunu aşılamayı umuyor

Han Solo simülatörü No Man’s Sky, uzay dövüşü, ticaret ve hayatta kalma öğeleri içerirken, keşifler hakkında yapılmış ilk ve tek oyun. Keşfedilecek 18 kentilyon gezegen varken, heyecanın kaynağı başkalarını vurmak, uzay gemisini çalıştırmak veya para kazanmak değil. Asıl heyecan, daha önce hiç kimsenin bulunmadığı bir yere ayak basmak, başka hiç kimsenin görmediği veya hiç görmeyeceği bir şey görmek.

Daha birçok oyunda, sahne genellikle temel oyun mekaniklerinin perde arkasında yer alıyor. No Man’s Sky, sadece bu düşünceyle yaşıyor. Oyun, yaşam dolu yemyeşil ormanlı gezegenlerden, çorak kraterli uydulara olan yolculuğunuzdan oluşuyor. Oyunun şeffaf boyutu ve protokollere uygun olarak hazırlanan içeriği, benzersiz bir oyun deneyimi sunuyor. Yazılı askeri operasyonlar yok. Ara sahneler yok. Görevler yok.

Her Story ile kendinizi bir FMV dedektif oyununda buluyorsunuz

The Beginner’s Guide, Sunset, Beyond Eyes ve yeni çıkan Her Story (kronoloji yerine arama sözcükleriyle erişilebilen arşivlenmiş kayıtları izleyerek bir cinayeti çözüyorsunuz) ve Rinse and Repeat (duşta başka adamları yıkıyorsunuz) gibi oyunlar, oyunların ne olduğu ve nasıl işlediği konusundaki fikirleri altüst ediyor.

Güçlü geliştirme araçlarının varlığı, oyun üretmeyi kolaylaştırıyor

Bağımsız oyun geliştirme, son yıllarda Unity, Game Maker ve Twine gibi araçların artmasıyla nispeten daha kolay ve düşük maliyetli bir hale gelirken, bu tür kişisel, introspektif ve maceracı tarzın ön plana çıkmasıyla olgunluk düzeyine erişiyor.

Oyunlar, artık kaybetmek, ilişkiler, devrim, cinayet, keşif, toplu duş alma ve daha bir çok konuyu işleyebiliyor. Üstelik bunların hiçbirinde oyuncuya sanal bir silah verilmiyor veya envantere dayalı bulmacalar, yüksek puanlar veya şimdiye kadar alışık olduğumuz diğer şeyler bulunmuyor.

Elbette, bu oyunların hepsi başarılı olmadı. Ancak Indie oyun geliştiriciler, yüksek bütçeli geliştirmelerin finansal baskıları olmadan, oyunların her konuda yazılıp her şekle bürünebileceğini kanıtlamaya hevesli. Bunun oyunların geleceğine zararı değil faydası olacağı açık. — Richard Moss (@MossRC)

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku