Oyun Başladı!

Halo 5 Yeni Büyük e-Spor Olacak Mı?

Koca bir nesil oyun tutkunu için bir Halo ölüm müsabakasında kazanan vuruşu yapmaktan ve takımını zafere götürmekten daha güzel bir şey olamaz. Microsoft, ilk Halo Dünya Şampiyonası’yla bu heyecanı oturma odasından devasa e-Spor sahalarına taşımak için yoğun bir çalışma yürüttü.

Ancak oyunun en yeni bölümü Halo 5: Guardians, yeni büyük e-Spor olmak için gerekli özellikleri karşılıyor mu?

Halo 5’s baş yapımcısı Josh Holmes’un bu konuda şüphesi yok.

Holmes, kısa süre önce oyun sitesi Polygon’a Xbox e-Spor tarihindeki en büyük yatırımı yaparak bu mirası kucaklamaya hazır olduklarını belirtti. Oyunun yayıncısı Microsoft ise sözünde duruyor.

Şirket, dünya şampiyonları için 1 milyon dolar ödülle yatırım yaptı ve turnuvayı dev bir etkinlik olarak konumlandırarak kitle finansmanıyla ek 700.000 dolar topladı.

Halo 5

Ancak birçok oyuncunun yer aldığı başarılı bir turnuvayı finanse etmek ve düzenlemek, sevilen bir oyunu başarılı bir e-Spora dönüştürmek için yalnızca ilk adım.

Halo Dünya Şampiyonası’na ilgi duyan kitle giderek büyüyor. Bu ay yayınlanan bir Juniper Research raporuna göre, e-Spor hedef kitlesi 2020 itibariyle iki katına çıkarak yılda 310 milyon seyirciye ulaşacak. Günümüzde, NFL dünya genelinde 220 milyona ulaştı ve bu rakam Formula 1 yarışlarının izleyici kitlesinin yarısına tekabül ediyor. Yarışmalara katılan ve internetten izleyen fanlarla ünü daha da yayılıyor. “

Seattle’da bulunan e-Spor şirketi Unikrn‘nin CEO’su ve kurucusu Rahul Sood’a göre bu yalnızca oyunu oynayanların sayısıyla ilgili değil. En zor olan, izleyici kitlesini arttırmak.

Microsoft’un mevcut ve emekli olmuş Halo oyuncuları varken, bir izleyici kitlesi oluşturmak çok da zor olmasa gerek. Günümüz oyuncularının birçoğu için, Xbox’ın kırmızı ve mavi arasındaki patentli çarpışmaları, belleklere kazınan önemli bir video oyunu deneyimini oluşturuyor.

Halo_5_2_no credit

Halo 5 ekran görüntüsü

Anaakım kitlenin, bir Halo oyununu izlemesi ve olanları anlaması, Defense of the Ancients (DOTA) oyununu anlamasından daha kolay, diye açıklıyor Sood. “Microsoft’un böyle bir avantajı var.”

Çok sayıda insanın oyuna aşina olması sayesinde, oyunun en erişilebilir e-Spor olma potansiyeli bulunuyor.

Ancak, sorun şu ki son 15 yıldır, modern rekabetçi oyun ortamında, şu anda en popüler nişancı oyunu olan Counter-Stike: Global Offensive gibi öne çıkan bazı oyunlar var. Bu da Halo’nun hareketli bir e-Spor dünyasına yedek kulübesinden katıldığı anlamına geliyor.

Ayrıca, genel kabul görmüş bir kural olarak, e-Spor severler Blizzard’s Heroes of the Storms gibi çok oyunculu çevrimiçi savaş alanı oyunlarının yoğun stratejik içeriğini fazla zeka gerektirmeyen birinci kişi nişancı oyunlarına tercih ediyor.

Counter Strike Global Offensive ekran görüntüsü

Counter-Strike: Global Offensive ekran görüntüsü

Buna göre, Halo’nun e-Spor fanatiklerinin kalbini ve aklını çalmasına bel bağlamak biraz kumar oynamak gibi. Oyuncular, maymun iştahlı bir kitle ve en sevdikleri oyunların pazarlama baskılarıyla hiçbir ilgisi yok. “

Intel Extreme Masters Dünya Şampiyonası‘nın pazarlama müdürü George Woo, hedef kitlenin ne yapacağını tahmin edemiyorsunuz, diyor. Woo, dünyanın çeşitli yerlerinde düzinelerce e-Spor yarışmasının düzenlenmesine yardımcı oldu. “

Hedef kitlenin çok seveceğini düşündüğünüz bir ürün oluyor, ama sevmiyorlar. Başarılı olmayacağını düşündüğünüz bir ürün ise çok sevilebiliyor.”

Ona göre, Rocket League 2015’te gizlendiği yerden çıkarak büyük bir sükse yaptı.

Yayıncı olarak, bir oyun geliştirirsiniz, pazara sürersiniz ve insanların ilgisini çekeceğini umarsınız, diye açıklıyor Woo.

Peki ya şanslıysanız? Bir anda patlama yaparsınız diyor, e-Spordaki popülaritesine başka hiçbir oyunun erişemediği League of Legends’a atıfta bulunarak.

Rocket League ekran görüntüsü

 Rocket League ekran görüntüsü

Microsoft’un yeni büyük e-Spor’u yaratırken karşılaşacağı en büyük zorluklardan biri, Halo 5’in hala Halo olması.

Birkaç yıl önce, video oyunlarının çıkışı filmler gibi olurdu, çıktığı zaman birçok insan izler ve yavaş yavaş unutulmaya başlardı, diyor Electronic Sports League profesyonel oyun başkan yardımcısı Michal Blicharz. “

Artık, insanların yıllarca sonuna kadar tek bir oyunu oynadığı ve hiç sıkılmadığı ücretsiz oyunlar var. Bu da e-Spor dünyasını tamamıyla değiştirdi.

Halo, kendini bu oyuna adamış, hiç aksatmadan oynamaya devam eden bir topluluğa hitap ediyor ve seri hala eski gişe rekorları kıran filmlerin döngüsünde devam ediyor: Her birkaç yılda bir yeni bir oyun çıkıyor ve biraz reklamı yapılıyor ve yavaş yavaş unutuluyor.

Halo 5 ekran görüntüsü

Halo 5 ekran görüntüsü

e-Spor olarak hayatta kalabilmesi için oyuncuların ilgisini çekmek adına birinci sınıf bir turnuvadan daha fazlasına ihtiyacı olacak. Blicharz’a göre oyunseverlerin ilgisini korumak için Halo’nun sürekli gelişim, dengeleme ve güncelleme yaklaşımını benimsemesi gerekecek.

Bu sefer, geliştirici 343 Industries çok oyunculu oyunlarda sürekli geliştirme yaklaşımını benimsiyor ve e-Sporların büyümek ve nefes almak için ihtiyaç duydukları sürekli geliştirme ve ince ayarları sunacağına söz veriyor. Oyun, oyuncuları sahaya çekmek istediği için bu yaklaşım özellikle çok faydalı olacaktır.

Mart ayındaki finallerde en iyilerin iyisi yarışacak ve dünyanın beş farklı bölgesinden on altı Halo ekibi katılacak. Ödülün bu kadar büyük olması, oyuncuların en iyi oyunlarını sergileyeceğini ve kıran kırana bir birincilik mücadelesi olacağını gösteriyor.

Halo oyuncuları, geliştiricilerin ve etkinliği planlayanların yardımıyla, büyük ödülü kazanmak için gez ve arpacıklarına odaklanırken, e-Sporları izlemeyi seven taraftarlar yeni heyecanlar duyacak.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku