Oyun Başladı!

Genç Oyun Geliştiriciler The Hole Story’yi Enine Boyuna Anlatıyor

Levi Rubeck Kill Screen author

The Hole Story sıradan bir oyun değil. Oyunun arkasındaki gençler, çoğumuzun gözünde canlandırdığı oyun tasarımcılarına benzemiyor. Yaz kampının, yepyeni bir bilgisayar oyununun ortaya çıkabileceği bir ortam olacağı pek kimsenin aklına gelmez.

15 yaşındaki Serena Rusboldt Kaliforniya’daki Kızlar Oyun Geliştiriyor yaz kampına katıldığında, gerçek bir oyun tasarımcısı olmak onun için bir hayalden ibaretti. The Negatives adlı grubu ile birlikte ellerinden geleni yaparak, The Hole Story oyunuyla kampın büyük ödülünü kazandılar.

teenage-game-developers-tell-the-hole-story_2

“Önceden birbirimizi tanımıyorduk, o yüzden gidip kendi arkadaşımızı bulup yalnızca onunla konuşmak gibi bir durumumuz olmadı,” diyen Rusboldt, defterini her yerde yanında taşıyor ve düşüncelerini, şarkı sözlerini ve hikayelerini not alırken defterine hayalet ve ağaç resimleri çizmekten de geri kalmıyor.

“Önceden insanlarla ilişkilerim çok iyi değildi, ama bu grupla birlikte bu yöndeki becerilerimi geliştirdim.”

Grup, kamptan bu yana oyunlarını geliştirmek ve bir yıl içinde mümkün olduğunca fazla oyun platformunda sunmak için Kickstarter’da 30.000 dolardan fazla para topladı.

Geçen ay, Boston’da PAX East masaüstü oyun fuarında oyunlarını tanıttılar.

The Hole Story, arkeolog ve azimli bir çukur kazıcı olan Wendy ile başlıyor. Wendy’nin kazmayı en çok sevdiği yerlerden biri eski ağaçların yanı. Oyuncu, Wendy’yi kontrol ederek yerde çukur kazması için birkaç yeri tıklıyor.

İşte bu noktada işler çığrından çıkıyor.

teenage-game-developers-tell-the-hole-story_3

Wendy, toprağı kürekle kazarak ilerliyor ve prensesini kaybetmiş bir krallığa ulaşıyor. Bu ülkenin kralı ve kraliçesi, kızlarını bulmalarına yardım etmesi karşılığında Wendy’ye geri dönüş yolunu göstermeyi vaat ediyor. Wendy, kazarak ipuçlarını topluyor ve bilmeceleri çözüyor.

Bilmeceler, sözcük oyunları, tek boynuzlu atlar ve sürprizlerle dolu bir macera başlıyor.

Rusboldt bu fikrin, genç kızların video oyunları geliştirme konusunda her açıdan teşvik edildiği kampın başında yaptıkları beyin fırtınalarından ortaya çıktığını söylüyor.

The Negatives grubu, genellikle öğle yemeklerinde buluştuklarından, yiyeceklerden çok ilham almışlar.

“Mesela dev bir kek labirenti yapıp, oyuncunun yolunu bulmak için keki yemesi gibi bir fikir ortaya atılmıştı,” diyor Rusboldt.

Sanatsal yönünden programlamaya kadar The Hole Story oyununun her parçasının, The Negatives’in bir üyesi tarafından üstlenildiğini, yani bunun oyun genelinde bir ekip çalışması olduğunu vurguluyor. Karakter geliştirme, seviye tasarımı, müzik, programlama ve bunların arasındaki her aşama, grup tarafından hep birlikte yapıldı ve gerektiğinde teknik destek alındı.

Sonuç itibariyle The Hole Story iki eskizden ortaya çıktı.

Bunların birinde, bir prenses kaçırılırken prensesin erkek kardeşi tembelliğinden kılını kıpırdatmıyor. “Bu konuda erkek kardeşimden ilham aldık,” diyor Rusboldt.

İkinci eskizde, yeryüzünü kazarak Çin’e ulaşmak isteyen azimli bir arkeolog yer alıyordu.

Eskizin son hali ise, kürekle toprağı kazan ve yardıma ihtiyacı olan birini kurtarmak için bilmece çözen bir kızın hikayesine dönüştü.

teenage-game-developers-tell-the-hole-story_4

The Hole Story, c63 Industries‘den Charlotte M. Ellett tarafından geliştirilmeye devam ediyor. Ellett, çoğunlukla programlama desteği sağladığını söylüyor.

“Tasarım tamamıyla kızlar tarafından yapılıyor,” diye ısrarla vurguluyor Ellett.

Çıkardıkları ilk iş henüz yolun başında olduklarını hissettirse de fikirlerinin ve uygulama şeklinin orijinal bir havası var; video oyunu geleneğine saplanıp kalmamışlar.

Kızlar kendi istedikleri gibi oyunlar geliştirmeye teşvik edildiğinde bu türden dinamik bir değişimle karşılaşıyoruz.

The Hole Story, yapımında yer alan tüm geliştiriciler için birçok yol vaat eden bir potansiyelin ilk meyvesi.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku