Oyun Başladı!

DirectX 12 ile Windows 10’da oyun performansında büyük artış

 

Windows 10 ve beraberindeki DirectX 12, birçok yeni oyun özelliği ile geliyor. Ancak oyun tutkunlarının faydalanabileceği güzel ve ücretsiz bir özellik daha var.

En iyi oyun deneyimini isteyen her oyuncu, karşılayabileceği en iyi grafiklere sahip olması gerektiğini bilir. Bu grafikler, genellikle nVidia ve AMD benzeri ayrı bir kart ile sağlanır. Yine de bugün birçok sistemde entegre grafikler mevcuttur.

“İşlem sonrası işler ikinci GPU’ya yüklendiğinde, birinci GPU bir sonraki çerçeveye başlamak için serbest kalır; bu da genel çerçeve hızını arttırır”

Eskiden hiçbir oyuncu sisteme entegre grafiklere güvenmezken, artık DirectX 12’deki yeni bir API, ekran performansı için şimdiye kadar kullanılmayan çiplerden faydalanmanızı sağlayabilir. Multiadapter adındaki bu özellik, oyunların Crossfire ve SLI gibi teknolojilerin yaptığına benzer bir şekilde birden çok GPU’dan faydalanabilmesi anlamına gelir. Multiadapter, tüm entegre grafiklerle birlikte bu standartların her ikisini destekler.

Crossfire ve SLI’ın çalışması için iki kartın aynı olması gerekirken, Multiadapter’da böyle bir zorunluluk yoktur. Teknoloji, olması gerektiği gibi uygulandığında sistemin her adaptöre benzersiz bilgiler göndermesine olanak tanıyarak grafiklere ekstra güç sağlar.

Multiadapter iki şekilde çalışır: örtük ve açık. Örtük çalışma, API’nin SLI veya Crossfire ile bağlantılı tüm GPU’larda çerçevelerin değişimli olarak sağlanması işini yaptığı önceki DirectX sürümüyle aynı şekilde çalışır. Açık çalışma şeklinde ise durum farklıdır. Sistem, GPU’ları (SLI vb.) bağladığında, bunları yalnızca tek bir GPU olarak görür, böylece ilgili hatlardaki kaynakları paylaşarak birlikte daha etkili bir şekilde çalışabilirler.

DirectX 12, oynadığınız oyunları geliştirmek için donanımınızdan en iyi şekilde faydalanır.
DirectX 12, oynadığınız oyunları geliştirmek için donanımınızdan en iyi şekilde faydalanır.

Bağlantısı kurulmamış Multiadapter ile daha ilginç sonuçlar elde edilir. Sistem, entegre ve ayrı olmak üzere farklı marka ve türlerde GPU ile birlikte çalışabilir. En iyisi de daha fazla para harcamadan sisteminizden ekstra performans elde edebilmeniz.

Microsoft bunu bir blog yazısında şöyle açıklıyor: “Piyasadaki hemen hemen tüm oyunlar, işlem sonrası çalışmadan faydalanarak en sevdiğiniz oyunları göz alıcı hale getirir; ancak bu işlem sonrası çalışmanın bir karşılığı vardır.  “İşlem sonrası işler ikinci GPU’ya yüklendiğinde, başka bir şekilde yapılması mümkün olmadan önce birinci GPU bir sonraki çerçeveye başlamak için serbest kalır; bu da genel çerçeve hızını arttırır.”

Bunun çok büyük avantajları olmasa da, önceden kullanılmayan donanımlar kullanıldığı için güç artışları serbest kalır.
Bunun çok büyük avantajları olmasa da, önceden kullanılmayan donanımlar kullanıldığı için güç artışları serbest kalır.

Tüm bunlar kulağa basit gelebilir, ancak önemli bir uyarı yapmamız gerekiyor. Bunun çalışması için API’nin oynadığınız oyunlar tarafından desteklenmesi gerekir. Birden çok çekirdek ve Hyper-Threading gibi teknolojilerin zamanla ulaşılabilir olması gibi, hiç şüphesiz bu da zamanla mümkün olacaktır. – Henry Tucker (@tuckski)

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku