Oyun Başladı!

Deneysel Giysi Oyunu Cinsiyet Normlarını Yıkıyor

Jason Johnson Freelance writer and editor

Giysi oyunlarının tarihi, Avrupa’da basit kağıt bebeklerin giydirildiği 300 yıl önceye dayanıyor. Bu oyunlar yüzlerce yıl kızlara yönelik oyunlardı, ama artık Femmepocalypse geleneksel giysi oyunlarına yepyeni bir yön veriyor.

İnternet’teki giysi oyunlarının çoğuna pembe renkler hakim. Bu oyunlar, kızları genellikle rujlarını sürmüş, kurdelelerini takmış, tiril tiril etekler, bikiniler ya da gece elbiseleriyle gösteriyorlar.

The Ugly Princess gibi daha gelişmiş giysi oyunlarında oyunculardan süslü pembe limuzinlere binmeden önce sivilce aletleri ve nemlendiricilerle cilt problemlerini çözmeleri isteniyor.

Oyunlar genellikle “Hoş ve Kaslı Erkekleri Giydirme” ya da “Senin için Bir Erkek Arkadaş” gibi özellikler sunuyor, ama bu oyunlar genellikle genç kızları hedef alıyor ya da en azından geleneksel feminenlik göstergeleri içeriyor.

Birçok video oyunu gibi giysi oyunu da cinsiyet stereotipleri ile ayrılıyor, ancak cinsiyet ile sınırlı olmayan ve pamuk şeker rengi tercihlerine bakmadan herkesi oyuna davet eden bebek oyunlarının sayısı giderek artıyor.

experimental-dress-up-game-breaks-gender-norms_2

Şubat ayında Torontolu Feb Fatale oyun grubu tarafından tasarlanan Femmepocalypse bu oyunlardan biri. Oyuncular, düz tabanlar ya da yüksek topukluların yerine, dünyayı fetheden bir varlığın dudak, yanak, kaş ve ten rengini seçebiliyor. Pembeler, yanık tenler ya da kahverengiler yok.

Oyuncular, yeşil mikroçip bir ten, mavi zikzaklı Tron teni, krom, birler ve sıfırlardan oluşan bir ikili ten ve Wall-E’nin aşkına benzeyen bir ten arasında seçim yapabiliyor.

Cinsiyetini nötr olarak tanımlayan ve kadın ya da erkek olarak ifade edilmek istemeyen oyun tasarımcısı Alto Punk, yüzün kadın ya da erkek değil, “siber punk bir kişi” olduğunu söylüyor. “Oyuncu, söz konusu karakterle ne şekilde bir ilişki kurarsa, cinsiyeti odur.”

Düzgün tasarlanan bir giysi oyununun, tüm cinsiyetlerin erişebileceği bir oyun olması gerekiyor diyor Alto. Belki de bu nedenle oyunda canlandırılan bebeğin vücudu yok. Böylece, kadınlar, erkekler ve kendini bu şekilde sınıflandırmayanlar oyuna daha kolay başlayabilecek.

experimental-dress-up-game-breaks-gender-norms_3

Bunun yerine, asıl odak noktası yüzün kendisi. Femmepocalypse’te bir maske olmasının nedenlerinden biri de bu. Alto, iletken materyal olarak bir parça asetat ve biraz alüminyum folyo kullanarak, oyuncunun yüzüne taktığı bir kontrol cihazı geliştirdi.

Bu sistemde, oyunun minimalist yaklaşımıyla doğru orantılı olarak oyuncu yüzünün farklı bölümlerine dokunuyor (yanaklar, gözler, vb.) ve resmin ilgili bölümlerini ekranda görüyor.

Senaryoya göre, oyuncular, bilinçlerini bir bilgisayara yüklüyor ve dünyanın ağlarını kontrol altına alıyor. Doğal olarak, sibernetik gözlerin neon ışıltısını oyuncunun sergilemek istediği sanal akıllı varlık ile eşleşecek şekilde ayarlamak önemli.

Alto, Femmepocalypse ile bir mesaj verme niyetinde olmadıklarını ve Koreli Candybar bebek oyunu gibi kızlara yönelik giysi oyunlarının da güzel olduğunu düşündüğünü söylüyor.

Daha derin bir mesaj varsa, o da modanın evrensel olduğu, yani bu oyun şablonundan herkesin faydalanabileceği.

“Bence birçok erkek çocuk gizlice (ya da açıkça) bu oyunları oynuyor,” diyor Alto.  Örneğin, Nintendo’nun popüler Animal Crossing oyunu, hem kızlara hem erkeklere, genç ve yaşlı herkese hitap ediyor.

Karakterin gömleğini, şapkasını ve yüzünün görünümünü seçmek oyuncular için her zaman zor bir karar oldu. Counter-Strike gibi maço bir vuruş oyununda bile şapka karakteri ortaya çıkarıyor.

Femmepocalypse, giysi oyunlarının tüm cinsiyetler için kolektif oyun kültürünün bir parçası olduğunu gösteriyor.

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku