Oyun Başladı!

Bilgisayar Teknolojileri, Strateji Oyunlarına Güç Katıyor

Jason Johnson Freelance writer and editor

Oyun geliştiriciler, inanılmaz derecede çekici, sürükleyici ve zorlu dünyalar yaratmak üzere son teknoloji işlemcilerden ve yazılımlardan faydalanıyor.

Bütün bir kıtaya yayılan gezegenler arası bir savaş alanının ortasında, arkasında büyük bir yıkım bırakarak ilerleyen bir yığın tank, savaş uçağı ve ikmal aracını komuta ettiğinizi hayal edin. Haritaya uzaktan baktığınızda, bu düşman birliklerinin dalga dalga arttığını, oyuncu taktiklerine gerçek zamanlı ve dinamik bir şekilde yanıt veren karmaşık savaş stratejileri uyguladıklarını görüyorsunuz.

Ashes of the Singularity adlı bu oyun, oyun deneyiminde yeni olanaklara doğru ilerleyen efsanevi bir yolculuğun öncülüğünü yapıyor.

Ashes, Microsoft’un geliştirdiği, multimedya ve oyun uygulamalarına yönelik uygulama programlama arayüzlerinden (API) oluşan DirectX 12 teknolojisinin mümkün kıldığı çok çekirdekli işlemci performansından faydalanan ilk bilgisayar oyunlarından biri. Microsoft, DirectX’in en yeni sürümünü Hyper-Threading ve paralel bilgi işlem ile daha iyi çalışacak şekilde geliştirmek üzere Intel ile işbirliği yaptı.

Intel Core işlemcilerdeki Hyper-Threading Teknolojisi, merkezi işlem biriminin (CPU) fiziksel çekirdeklerinin iki mantıksal çekirdek olarak görünmesini sağlıyor. Paralel bilgi işlemde çok sayıda hesaplama aynı anda yürütülüyor, bu nedenle ağır hesaplama ihtiyaçları daha küçük parçalara ayrılarak aynı anda çözümlenebiliyor.

Bu gelişmeler, oyun geliştiricilerin daha fazla ve daha hızlı işlemci gücü gerektiren daha zengin deneyimler yaratmalarına yardımcı oluyor.

Ashes_great_battle-uk

“Ashes of the Singularity, birkaç yılda bir gelen ve bize ‘strateji’ sözcüğünün anlamını yeniden hatırlatan o önemli oyunlardan biri,” diyen IGN eleştirmeni TJ Hafer, oyunun üst düzey düşünme becerisini destekleyen yönünden övgüyle bahsediyor.

“Oyunu oynamıyorken bile ordunun düzenini, yapım zamanlamalarını ve devreye alma planlarını zihnimde tekrarlamamı sağlayan, zorlu ve inanılmaz sürükleyici bir beyin egzersizi.”

Oyun Deneyimi Odaklı Teknoloji

Giderek gelişen grafik işlem birimi (GPU) teknolojisi, yeni oyun geliştiricilerin inanılmaz görseller yaratmalarına olanak tanıyor. GPU’lar, yoğun 3D görüntüleme olanağı sağlarken, kusursuz ve zengin dokuları oyun ortamlarına taşıyor ve bunların gerçekçi veya başka bir dünyadanmış gibi görünmelerini sağlıyor.

Ashes_desert_war-uk

Geliştiriciler, diğer yeni oyun özelliklerini ve interaktif deneyimleri sunmak için bilgisayarın beyni olan CPU’lardan yardım alıyor. CPU çekirdekleri, bulutların hareket etmesi veya bir bayrağın rüzgarda dalgalanması gibi gerçekçi fizik hareketlerini ve oyunun oyuncu hareketlerine uyum sağladığı yapay zekayı sunmakta çok işe yarıyor. Hızlı, çok çekirdekli bir CPU’ya ve mükemmel grafiklere sahip dengeli bir bilgisayar platformu, Ashes gibi etkileyici oyunları en iyi şekilde oynamak için şart.

Günümüzde, birden fazla çekirdeğe sahip olan en modern bilgisayar işlemcileri, geliştiricilere sistemdeki birden çok CPU’nun hesaplama gücünden faydalanma şansı tanıyor.

DirectX 12 teknolojisinin 2015 sürümü, oyun geliştiricilerin oyunlarında akıllı, reaktif ve uyum sağlayan öğeleri uygulamak için bir defada birden fazla çekirdeği kullanmalarını daha da kolaylaştırdı. Bu teknoloji, geliştiricilerin birden çok çekirdeği aynı anda kullanmalarını sağlıyor ve GPU’nun tüm grafik görevlerini daha verimli bir şekilde yerine getirmesine yardımcı oluyor.

Ashes_dreadnought_fight-uk

Ashes of the Singularity, ABD ordusu kadar büyük orduları mümkün kılarak oyun deneyiminde bunun ne anlama geldiğini bize gösteriyor. Daha çok sayıda uyumlu yapay zekanın (AI) savaş alanında kullanılabilmesi sayesinde, yapay zekadan oluşan bir takım, insan oyuncuların taktiklerini makro düzeyde zorlayabiliyor.

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunlarına Sağladığı Avantajlar

Oyun tasarımcıları, yeni nesil mikromişlemcilerden en fazla faydalanacak oyunların Ashes of the Singularity gibi gerçek zamanlı strateji (RTS) oyunları olduğunu düşünüyor.

“RTS oyunları, her zaman donanımın kapasitesiyle yakından ilgiliydi,” diye açıklıyor Galactic Civilizations ve Sins of a Solar Empire gibi çok sevilen RTS oyunlarının prodüksiyonunda ve tasarımında 22 yıllık deneyime sahip olan Brad Wardell. Kendisi bugün Stardock‘ın CEO’su ve Ashes of the Singularity oyununun baş tasarımcısı.

Ashes-5-uk

RTS tasarımcıları, istedikleri karmaşık ve gerçekçi oyun düzeyine ulaşmak için savaş alanına donanımın izin verdiği kadar çok birim (karakter veya nesne) yerleştiriyor. Bazı tasarımcılar, tek ve çift çekirdekli işlemcilerde yaşanan sınırlamaların, 90’larda ve 2000’lerin başında altın çağını yaşayan RTS’nin daha sonra uzun bir durgunluk dönemine girmesinden kaynaklandığını düşünüyor.

“Eskiden RTS oyunu oynarken, büyük bir savaşa başlar başlamaz CPU’nuz birden aşırı yüklenirdi ve oyun yavaşlamaya başlardı,” diyor Oxide Games kurucu ortağı ve Ashes of the Singularity oyununun geliştirici ortağı Dan Baker.

“Tek bir CPU’nun yapabilecekleri sınırlı.”

ashes_v12_newvisualeffectoptions-uk

Baker’a göre, RTS oyuncuları yeterince akıllı olmayan bir yapay zekaya ve kusursuz performansı olumsuz etkileyen sahnelere pek tolerans göstermiyor. Çıkan yeni oyunların, daha önce hiç görmedikleri deneyimler sunmasını bekliyorlar.

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunlarının Geleceği

Wardell, çok çekirdek teknolojisinin yeni oyun içi deneyimler sağlayan daha akıllı bir yapay zekanın liderlik ettiği yeni nesil RTS oyunlarını mümkün kılacağını düşünüyor.

Örneğin, Ashes of Singularity’de düşmanlar daha hızlı düşünüyor ve daha hızlı hareket ediyor. Bu nedenle, ekranda her an dinamik olarak saldırı düzenleyen ve gerçek zamanlı planlar yapan daha çok sayıda düşman olabiliyor.

Oyun, sekiz veya daha fazla çekirdek tespit ettiğinde, oyunculara daha zayıf sistemlerde göremeyecekleri çok büyük boyutta haritaları görme olanağı sağlıyor. Bu düzeyde yapay zeka birimlerine karşı oynamak, simülasyon ve yapay zeka hesaplamaları için büyük bir CPU kaynağı gerektiriyor, hatta CPU bir darboğaz haline geliyor.

CPU inovasyonu devam ettikçe, daha fazla oyun geliştirici, altı veya hatta kısa süre önce çıkan Intel Core i7-6950X Broadwell-E Extreme Edition gibi 10 çekirdekli işlemcilerden faydalanabilecek. Bu gelişmelerden gerçek anlamda faydalananlar ise savaş alanında yeni zorluklar ve daha akıllı düşmanlar arayan oyun tutkunları.

“Oyun tutkunlarının dünya çapında zaferler kazandığını, bu dünyada tek bir insan oyuncunun 140 bilgisayarla boy ölçüştüğünü görmek istiyoruz,” diyor Wardell. “Ancak sekiz çekirdekli bir CPU olmadan bu kadar çok yapay zeka oyuncusunu simüle etmek çok zor olabilir. O nedenle şimdilik bekliyor ve değişimi izliyoruz.”

Intel’den oyunlar hakkında daha fazla kaynağı buradan bulabilirsiniz

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Eğlence Oyun

Sonra Bunu Oku