Oyun Başladı!

3D Kameralar Bilgisayar Ekranlarımızın İçine Erişmemizi Sağlayabilir Mi?

Jason Johnson Freelance writer and editor

Ekrandaki kesinlikle Lee Bamber’ın eliydi. Ancak bu öyle sıradan bir el gibi de görünmüyordu. Orta boy oyuncak blokların bir araya getirilmesiyle meydana gelmiş gibiydi. Evet, bir Lego el diyebiliriz.

Şöyle düşünün, bazen farenizin imleci küçük beyaz bir eldivene dönüşür değil mi? İşte bu da o eldivenin kocaman bir hali gibi, gerçek bir elin becerisiyle havada parmaklarını oynatıyor ve nesneleri kavrayabiliyor.

can-3d-cameras-let-us-reach-inside-computer-screens_2

İngiltere merkezli  The Game Creators şirketinin yazılım geliştiricisi Bamber, uzun ahşap bir platformdan gözlükleriyle aşağıya bakıyordu. Bilgisayar ekranının diğer tarafındaki nesnelere dokunabilmek için bu bilgisayarlı elleri icat etti.

Bu eller, oyun oynarken kapıları açmak, otostop yapmak, uzileri tutmak ve Tamagotchi sevmek için tasarlandı. Ama aynı zamanda heykel yapmak, dijital sanat eserleri çizmek veya bir dijital cepheye yerleşen insanlar gibi oyunları çıplak ellerinizle geliştirmek için tasarlandı.

Bamber, 2014 Intel Geliştirici Forumu’nda “Intel RealSense gibi girişimler, bilgisayarlarımızla iletişim ve etkileşim yollarımızı tümüyle yeniden tanımlayacak,” dedi.

can-3d-cameras-let-us-reach-inside-computer-screens_3

Çünkü bu küçük kameralar, gözümüzün derinliği algılamasına benzer bir şekilde derinliği algılayabilen bir çift lensten faydalanıyor.

Kısacası, bilgisayar bize bakıyor ve üç boyutlu bir kaydımızı alıyor, böylece makinenin içindeki üç boyutlu bir ortamla eşleşiyoruz.

can-3d-cameras-let-us-reach-inside-computer-screens_4

Durum böyle olunca, klavye ile yazma, oyun tuş takımındaki düğmelere basma ve dokunmatik ekranda parmakla kaydırma ihtiyacı ortadan kalkmaya başlıyor; ya da en azından bu hayalle yola çıkıldı.

Bamber, oyunlar geliştirmeye yardımcı araçlar olan oyun motorları yapıyor. Bu araçların harika şeyler yapmak için kullanıldığını görmeyi umuyor.

“Doğrudan 3 boyutlu kontrol, birçok açıdan gerçek dünyanın sınırlarını aşıyor; fiziksel sınırlarla bağınız kopuyor,” dedi. “Mikroskop düzeyinde yaklaşabilir, yer çekimini tersine çevirebilir ya da zamanı yavaşlatabilirsiniz.

Bu yaratıcı eylemler, Bamber’dan oyun tasarımcılarına, tasarımcılardan oyunculara geçiyor, yani Bamber oyunun hakimi konumunda.

can-3d-cameras-let-us-reach-inside-computer-screens_5

Daha sonraki bir e-postasında Bamber, bilgisayar arayüzünün geleceğine ilişkin donkişotvari sözlerle bezenmiş şiirsel bir dil kullanıyor. Sanki sol beyinli bir bilgisayar mühendisinin sözlerini değil de bir bilim kurgu okuyormuşsunuz gibi…

Oyun aralarında çayınızı içtiğinizi fark eden, çayınızı yudumlayıp bardağınızı masaya koymanın 10 saniye kadar sürdüğünü bilen ve bu sürede pilden tasarruf eden fütüristik bir bilgisayardan bahsediyor.

Ellerinizin tüm pozisyonlarını ezberleyen bir bilgisayarı anlatıyor.

Bir gün ofise gelip, geliştirmek istediği oyunu sözlü olarak bilgisayara anlatışını ve işaretlerle gösterişini hayal ediyor. Bir de bakmışız ki oyun hazır.

Kulağa çok uzak gelebilir, ama bu, fantom eli icat eden adam.

Ayrıca, fütürist eğilimli ve tutkulu bir hayalperest, geleceğin en uzak görünen sanat eserini tasarlaması için tam aradığımız kişi. Bamber bunu, “bilgisayarların yapmasını istediğimiz her şeyi kontrol etmenin sıkıntılarını yaşadığımız bir dünyadan [bilgisayarların] sezgisel olarak bize yardım etmeye başladığı ve bize daha iyi bir yaşam sundukları bir dünyaya geçiyoruz,” diye ifade ediyor.

Teknolojinin var olma nedeni de bu değil mi? İşlerimizi kolaylaştırarak yeni şeyler deneyimlememiz için zaman yaratmak?

Bu Makaleyi Paylaş

İlgili Konular

Oyun

Sonra Bunu Oku